Untaian Langkah

Tuesday, September 08, 2009

Kenapa Dunia Islam Menjadi Sasaran Permusuhan?

Bacalah maksud hadis di bawah ;
Ertinya :
Daripada Ummul Mu'minin, Zainab binti Jahsy(isteri Rasulullah s.a.w.) beliau berkata :"(Pada suatu hari) Rasulullah s.a.w. masuk ke dalam rumahnya dengan keadaan cemas sambil bersabda, La ilaha illallah, celaka(binasa) bagi bangsa Arab dari kejahatan(malapetaka) yang sudah hampir menimpa mereka. Pada hari ini telah terbuka dari dinding Ya'juj dan Ma'juj seperti ini", dan Baginda menemukan hujung ibu jari dan hujung jari sebelahnya(jari telunjuk) yang dengan itu mengisyaratkan seperti bulatan. Saya(Zainab binti Jahsy) lalu bertanya: " Ya Rasulullah! Apakah kami akan binasa sedangkan di kalangan kami masih ada orang-orang yang saleh?" Lalu Nabi s.a.w. bersabda "Ya, jikalau kejahatan sudah terlalu banyak".
HR Bukhari Muslim. Dipetik dari 40 Hadis, Peristiwa Akhir Zaman. Susunan Abu Ali Al-Banjari An-Nadwi, Hadis Pertama. Halaman 13-14.
Razak Nordin berpesan ; Kalaulah di bulan Ramadhan yang mulia ini kejahatan masih bermahajalela, bulan manakah lagi "diharapkan" ia akan berhenti atau kita sedang menunggu azab Allah datang menimpa ? Minta Allah jauhkan kita semua dari murkanya.

Share/Bookmark

No comments: