Untaian Langkah

Saturday, December 12, 2009

Anda Tahu!!!..Saya Pun Ada Tawaran Juga

Saya mulakan dengan menyebutkan tentang keutamaan memberikan sedekah di jalan Allah seperti yang telah dijelaskan dalam firman Allah di bawah ;

"Bandingan (derma) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai; tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji. dan (ingatlah), Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya, lagi meliputi ilmu pengetahuanNya".(Surah Al Baqarah ayat 261)

Saya banyak menerima email-email yang mengajak saya menjana pendapatan melalui skim-skim yang mereka tawarkan. Semuanya hebat-hebat. Seolah-olah menjadi kaya itu semudah ABC. Tiada lain melainkan semuanya untuk menjadi kaya, kaya dan kaya. Duit, wang dan "pitis". Kumpul kekayaan sementara hidup. Semakin hari saya menjadi semakin rimas dengan email-email yang saya tidak langgani tersebut. Dan hari ini saya luahan di sini. Untuk renungan barang sedikit jika ada kebaikannya.

Di bawah ini. Saya tolong salin dan tampalkan di sini untuk tatapan anda. Satu contoh dari banyak-banyak contoh yang saya ada. Sesetengahnya masih ada yang saya simpan dalam inbox email ajaknordin@yahoo.com. Sesetengahnya pula saya sudah membuangnya ke dalam "tong sampah" tanpa membacanya sampai akhir pun. Maafkan saya kerana bersifat "kejam" dan betapa tidak menghargainya.

Inilah contoh yang ingin saya kongsikan. "Alamat"nya terpaksa dirahsiakan untuk tidak menyentuh hati sesiapa pun. Jika anda berminat, saya boleh tolong panjangkan untuk anda. Email saya ada di atas. Silalah email permintaan anda ke email saya.

BAKAL DILANCARKAN PADA 14 DESEMBER 2009


DISKAUN RM20 SAH SEBELUM 14 DEC 09

Jom Kita Sertai Program Reseller TunaiSegera dan Nikmati Keuntungan 100% Milik Anda.

Mahukah Anda Bekerja Secara Online Di Rumah & Jana RM200-RM1000 Sehari?

BERMODAL RM50.. ANDA BOLEH menjual semula Pakej Ebook ini dan jana keuntungan 100% MILIK ANDA ! dan..

Terima bayaran RM50 berulangkali terus ke akaun bank anda tanpa melalui admin

Realisasikan Impian Dengan TunaiSegera.com

KELEBIHAN TUNAI SEGERA!

WEBSITE REPLIKA PERCUMA

- Web replika hebat dan tidak perlu anda bersusah payah membeli domain dan hosting

SISTEM AUTODOWNLINE

- Jika prospek daftar melalui web anda, automatik dia akan menjadi downline anda.

PEMBAYARAN TERUS KE AKAUN ANDA

- Anda hanya perlu mempromosikan web replika anda dan nikmati keuntungan 100%.

TAWARAN ISTIMEWA PRA PELANCARAN!

RM50

Kini Hanya RM30 sebelum 14 Dec 09

Walaupun jumlah tertera RM50

WOW!! BAYAR RM30 DAPAT RM50 SELEPAS 14 DEC 09)

Klik sini sekarang! Daftar PERCUMA

Itulah salah satu contoh dari bertimbun-timbun email yang saya terima. Hanya satu tujuan. Mengajak saya untuk menjadi "kaya" seperti mereka barangkali. Betul ke. Entahlah. Maafkan saya. Saya sebenarnya masih prejudis dengan manusia akhir zaman yang ingin berkongsi kekayaan dunia dengan orang lain. Jika betul begitu. Syukurlah. Merekalah antara manusia contoh di akhir zaman ini barangkalinya. Semoga dipanjangkan umur, murah rezeki dan sentiasa berbakti untuk manusia sejagat. Kerana pengalaman mengajar saya bahawa "jarang-jarang" manusia yang saya temui sedemikian  melainkan kebanyakkannya ingin membolot semuanya. Tiada data dan statistik. Hanya dari permerhatian serta "merasai dan mengalamiya"  sendiri dari pengalaman hidup yang masih beruntaian ini. Andai telahan saya silap, itu tandanya saya juga manusia seperti anda. Pasti ada silapnya. Pohon kemaafan banyak-banyak.

Maaf. Kepada semua yang telah menghantar email yang serupa dan hampir serupa ke ajaknordin@yahoo.com. Buat masa ini saya masih belum berminat.

Cumanya. Saya ada sedikit permintaan kecil. Jika tidak keberatan bolehlah salurkan RM 100 daripada RM 1000 sehari yang anda dapat ke akuan Maybank saya setiap hari. Akaun Maybank saya(102064055207). Saya amat berbesar hati.

Atau salurkan ke  akaun Pusat Islam Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin. Di Sini


Kenapa? Lihat ayat 261 Surah al Baqarah. Saya pun ada tawaran untuk anda juga.


Razak Nordin berpesan ; Temui saya juga di pokok-kayu.blogspot.com

Share/Bookmark

No comments: