Untaian Langkah

Saturday, August 15, 2009

Kenangan Di Sarawak

Gambar kat bawah ini diambil dalam perahu kecil kat sungai Sarawak. Masa tu kami dalam "perjalanan" untuk melintasi sungai sarawak tepi bandar Kuching untuk ke kedai kek Hajjah. Yang ini kiranya jalan pintaslah . Jalan daratnya jauhlah sikit. Kira kedai kek lapis yang paling "power"lah kat bandar Kuching tu. Barangkali itulah pertama kali aku naik dan mungkin tidak untuk kali keduanya. Sungguh ngeri dan menakutkan. Dahlah hari hujan. Semuanya licin-licin serta sungainya pula mengalir deras. Laluan ke penambang curam, kecil dan licin. Tambah pula masa tu isteriku mengandung anak kami yang kedua. Sambil tu dukung pula Along yang tak nak berdukung dengan aku. Yang paling aku tidak boleh lupa sampai sekarang ialah masa isteriku yang sedang mendukung anak dan dia tergelincir masa nak turun(macam pelantar tapi curam) ke perahu dalam perjalanan balik ke hotel. Tapi syukurlah, semuanya selamat walaupun kakinya sakit-sakit akibat menahan daripada jatuh tu. Debarnya aku ketika itu lalu aku berazam masa tu tidak akan mengulanginya lagi.





Razak Nordin berpesan ; Berhati-hati menempuh perjalanan hidup. Banyak onak dan duri disekelilingnya.◦
Share/Bookmark

No comments: